Turistika v okrese Považská Bystrica www.povazska.com - portál o meste Považská Bystrica
Turistiké trasy v okrese Považská Bystrica Turistika v okrese Považská Bystrica
cyklotrasy v okrese Považská Bystrica
o projekte turistika v okrese Považská Bystrica projekt turistika Považská Bystrica
Bežecké trasy v okrese Považská Bystrica Kam na bežky Považská Bystrica
napísali o projekte turistika Považská Bystrica napísali o turistike v Považskej Bystrici
kontakt turistika povazska.com kontakt

Považská Bystrica - Udiča - Jasenica - Považská Bystrica

Štart: Považská Bystrica 280 m.n.m.
Vrchol trasy: Sedlo medzi Udičou a Jasenicou 400 m. n. m.
Cieľ: Považská Bystrica 280 m.n.m.

Približná dĺžka trasy: 23 km
Približný čas trasy: 1,5 hod.
Hodnotenie zaujímavosti: naročnosť: 2naročnosť: 2naročnosť: 2
Hodnotenie obtiažnosti: naročnosť: 2 - lahka

Naše odporúčanie: Ideálna trasa pre rodinu či začínajúcich či víkendových cyklistov. Trasa je vedená stále po asfaltke, čiže nehrozia žiadne ťažkoprejazdné miesta ani strmé zjazdy či výjazdy. V pohodovom tempe sa dá zvládnuť za 1, 5 hodiny.

Popis trasy:

Do tretice jedna z kratších tratí pre cyklistov, čo radi spoznávajú naše blízke okolie behom chvíle. Trasa je nenáročná, ideálna na začiatok sezóny alebo pre víkendových cykloturistov. Po celej trase sa ide po asfaltke, čiže sa netreba obávať žiadnych zložitých situácií či zjazdov ani strmých výšľapov. Bez problémov sa dá aj s prestávkami absolvovať za 1 hodinu 30 minút. Samozrejme, na výber sa nám črtá hneď niekoľko modifikácií. Jednou z nich je odbočiť z hlavnej cesty popri Váhu (PB – PU) pri odbočke na Uhry a prejsť popod Klapy (Cigánka) po lesnej ceste k sedlu medzi Jasenicou a Udičou. Prípadne zvoliť odbočku už v mestskej časti Orlové,  a ísť po turistickej ceste od Orlovského kaštieľa okolo vysielača a priamo vyjsť na lúku pod Klapmi a pokračovať k rovnakému sedlu.  Späť však k spomínanej trase.

Začínam opäť pri čerpacej stanici Agip, odtiaľ pokračujem po hlavnej ceste na Orlovský most kde odbočím doľava na mestskú časť Orlové a pokračujem po hlavnej ceste popri Váhu smerom na Púchov. Cesta je poznačená dosť hustou premávkou, preto si treba dať pozor a jazdiť opatrne. Keďže trasu absolvujem podvečer stíham ešte posledné lúče zapadajúceho slnka. Nedá mi však na malú chvíľu nezastaviť pri odbočke na Uhry, kde prejdem cez cestu priamo k brehu Váhu a snažím sa zachytiť peknú momentku zapadajúceho slnka. Čas však uteká, a preto sa dlho nezdržiavam a pokračujem po ceste ďalej až po odbočku do Marikovskej doliny, kde ma víta hneď obec Udiča. Tu treba dávať pozor a odbočiť približne v polovici obce ešte pred malým mostom doprava. (pri potravinách Veronika) . Cesta mierne stúpa, avšak na stĺpoch elektrického vedenia sa sem tam vyskytne značka cyklocesty. Po tejto ceste postupne vystúpam až do sedla medzi obcami Udiča a Jasenica.  Tu si spravím zopár fotiek okolia, posedím si pri kríži a snažím sa rýchlo zregenerovať po celkom zaťažkávajúcom stúpaní.  Slnko už zapadlo a ozimilo sa, keďže viem, že teraz už bude nasledovať zjazd a rýchly návrat domov, radšej si na seba hodím ďalšiu vrstvu a vrhnem sa na zjazd do Jasenice. Tu si treba všimnúť po ľavej strane veľmi pekne zrekonštruovaný kaštieľ, ktorý bol kedysi sídlom Vlastivedného múza. Po zjazde do stredu obce sa cesta kríži s hlavnou cestou smerom z Papradna do Považskej Bystrice. Tu sa teda napojím a pokračujem po prúde potoka smerom k derivačnému kanálu rieky Váh.  Po ceste mí?am po pravej strane odbočku do mestskej časti Šebešťanová a následne aj mestskú časť Podvažie, ktoré sa zas rozprestiera po ľavej strane. Keď dorazíte ku križovatke s hlavnou cestou, máte opäť na výber. Ak sa neponáhľate stačí  zabočiť doľava a prejsť približne 20 metrov a voľne prejdete na hrádzu, z ktorej si vychutnáte jazdu na bicykli a super výhľad na celú dolinu Váhu. Ak však dáte prednosť pohodlnejšej a menej traslavej ceste, je lepšie pokračovať po hlavnej ceste až do Považskej Bystrice. Ja som zvolil najprv hrádzu, avšak po čase ma tá vysoká tráva a pomerne hrklavá cesta prestala baviť a po pár sto metroch som si to zišiel radšej na hlavnú cestu. Odtiaľ to do Považskej pozná asi každý.

Fotogaléria:

obrazok 1 trasy Považská Bystrica - Udiča - Jasenica - Považská Bystrica

obrazok 2 trasy Považská Bystrica - Udiča - Jasenica - Považská Bystrica

obrazok 3 trasy Považská Bystrica - Udiča - Jasenica - Považská Bystrica

obrazok 4 trasy Považská Bystrica - Udiča - Jasenica - Považská Bystrica

obrazok 5 trasy Považská Bystrica - Udiča - Jasenica - Považská Bystrica

obrazok 6 trasy Považská Bystrica - Udiča - Jasenica - Považská Bystrica

autor: Michal Bajzík | pridané: 29.05.2011 | posledná úprava: 06.03.2013

Použitie materiálov a textov publikovaných na tomto serveri je bez povolenia autorov zakázané! | www.povazska.com